I 1950 bygde Mads Wiel verksted ved Åserud syd i bygda.

Bjarne Bøen drev verkstedet og fikk i 1951 en etter forholdene en moderne BP- stasjon med tre pumper, dvs. en for alminnelig bensin (93 oktan), superbensin (98 oktan) og diesel samt egen mindre pumpe for totaksdrifstoff. Dette ble bygdas ledende bensinstasjon, da han kunne kombinere drivstoffsalg med service og reparasjon av biler.  Denne ble senere Norol Stasjon.

I 1950 bygde Mads Wiel verksted ved Åserud syd i bygda.

Bjarne Bøen drev verkstedet og fikk i 1951 en etter forholdene en moderne BP- stasjon med tre pumper, dvs. en for alminnelig bensin (93 oktan), superbensin (98 oktan) og diesel samt egen mindre pumpe for totaksdrifstoff. Dette ble bygdas ledende bensinstasjon, da han kunne kombinere drivstoffsalg med service og reparasjon av biler. Denne ble senere Norol Stasjon.

Gamle glimt fra Indre Akershus Blad

Bjarne, Bjørg og Vidar Bøen.
Bildet kommer fra Vidar Bøen

Bjarne, Bjørg og Vidar Bøen.
Bildet kommer fra Vidar Bøen

Bildet er tatt 12 juni 1981.

Andreas Bøen
Bildet er tatt utenfor verkstedet på Setskog ca. 1950

Andreas Bøen
Bildet er tatt utenfor verkstedet på Setskog ca. 1950

Bjarne Bøens bilverksted og bensinstasjon.
Bilde er hentet fra Setskog Historielags bildearkiv.
Bidragsyter: Vidar Bøen

Bjarne Bøens bilverksted og bensinstasjon.
Bilde er hentet fra Setskog Historielags bildearkiv.
Bidragsyter: Vidar Bøen

Bjarne Bøens gamler lokaler huser i dag LM Utemiljø. Bildet er tatt i 2021. Foto: Bjørn Henry Holtet

Del denne siden